La o zi ore după ce mapamondul a privit cu respect și admirație cum Maia Sandu și PAS au primit voturile și încrederea populației (nu doar a românilor din Moldova dar inclusiv a minorităților, chiar a rușilor sătui de corupția și bezna trecutului), în România, USR-ul (partid ivit ocult la vot pe revolta poporului împotriva partidelor penale) a mai dat o dovadă de ipocrizie și impotență maximă prin numele Dianei Buzoianu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Dupa ce a hăituit de două ori în acest an românii interesați să acceseze fonduri pentru vehicule noi, Ministerul Mediului s-a epuizat precoce în doar câteva minute.
Procedurile de aplicare, intenționat îngreunate
Procedurile de aplicare, tipice oricărui stat condus de progenituri de comuniști, le-au lovit tensiunea cu o multitudine de obligații: ba să-și facă un cont pe site-ului Administrației Fondului pentru Mediu (procedură ocultă pe care nu o puteai găsi simplu ci doar după tutoriale și instrucțiuni mâncătoare de timp), apoi nefericiții care lucrează în afară sau alte orașe musai trebuia să vină cu certificate de integritate fiscală prin care să demonstreze că le-au plătit colesterolul ma’sii cohortelor de inutili din administrațiile locale și centrale (umiliți la cozi pe la ANAF și SPIT să clarifice aberațiile ălora pe la oficii), după care erau puși să facă pdf-uri actualizate, apoi să le comprime ca să se incarce rapid, între timp să repete procedurile idioate de încărcare ca nu cumva să omită ceva în goana contracronometru etc. Simptome clare ale sărăciei și nemerniciei unui stat gangrenat de prostie și corupție.
Înainte ca Programul Rabla să fie suspendat în luna iunie ecotichetul trebuia să fie 37.000 lei. Anul anterior, voucherul Rabla pentru mașini full-electrice a fost 25.500 de lei, iar vânzările au scăzut cu peste 40%.
Pentru celelalte tipuri de autovehicule, ecotichetele au rămas neschimbate la Rabla Auto 2025:
- 15.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
- 12.000 lei pentru un autovehicul nou hibrid;
- 10.000 lei pentru un autovehicul nou cu motor termic (inclusiv GPL/GNC) sau pentru o motocicletă.
Cum se împarte bugetul de 200 milioane lei
- 80.000.000 lei pentru autovehicule noi cu motorizare termică, inclusiv GPL/GNC, motociclete și hibride;
- 120.000.000 lei pentru autovehicule noi plug-in hibrid, motociclete electrice, autovehicule pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
Bugetul Rabla Auto 2025 a scăzut la 200 milioane lei, față de 610 milioane lei, cât era propunerea din iunie.
Rabla 2025, un examen al pasivității românilor în fața incompetenței și umilințelor
Practic cei interesați au fost instruiți ca pentru un examen să aplice la acest program, un examen al umilinței, al păcatului că s-au născut să fie conduși de imbecili, mincinoși și hoți într-o țară care nu este lăsată să-și depășească statutul din lumea a treia albă.
După toate aceste umilințe îndurate ca la turmă, a doua sesiune RABLA din acest an (pentru că la prima au motivat că le-au picat serverele) a durat fix 13 minute ( după datele oficiale), timp in care nea’ Dorel trebuia sa downloadeze o cerere comunista cu o mie de campuri aiurea, sa completeze de coduri de siguranță și când să dea gâtuit de grabă upload…i-a apărut mesajul usr-istei: „fondurile pentru cerea dumneavoastra s-au epuizat”.
Sfârșitul lunii aduce astfel USR-ului m***a înapoi de la PSD și PNL, în mod natural, chiar de la Ministerul Mediului.
În numele celor care s-au săturat de gargara USR-istă și visează la partide noi centrate cu adevărat împotriva corupției și metehnelor birocrației guvernărilor penale, le urăm tovarășilor usr-iști să își facă bocceluța, să își ia caietele de notițe și să se ducă dracului la Chișinău ca să învețe mersul pe verticală.
Usr-ista Diana Buzoianu, multe păreri dar ZERO măsuri sau inițiative concrete!
Ministra Mediului declara pe bandă recent că sunt discuții „destul de avansate” cu Ministerul Fondurilor Europene pentru mutarea acestui program pe Fondul Social pentru Climă ca să nu mai depindă de bugetul național, de la anul, pentru a primi finanțare din fonduri europene. Desigur, e de părere și că „trebuie”, sunt necesare schimbări la Rabla încât să nu mai fie „concurs de vouchere”. Vorbe!
„Eu cred că trebuie să fie regândit cu totul modul cum au fost scrise strategic proiectele din AFM. Eu nu cred că Ministerul Mediului trebuie să fie un minister de concurs de vouchere sau în câte secunde câte vouchere putem să dăm, ci cred că ar trebui să fie un minister care să drămuiască puținii bani pe care îi are la dispoziție, să se ducă exact la programele strategice care să rezolve problemele care ne pun și nouă viața în pericol. Vorbim aici de iazuri care nu au fost încă ecologizate, de o rată de colectare foarte mică a deșeurilor. Toate lucrurile acestea au nevoie de bani în spate. Or, dacă banii principali pe care noi îi gestionăm îi dăm pe vouchere… Eu nu spun, s-ar putea să fie un proiect foarte bun, dar poate că nu este menirea Fondului pentru Mediu să acopere aceste proiecte”, declara Buzoianu pentru Agerpres.
A lămurit însă ceea ce toți miroseau, că vorbăria despre nimic pe la televiziuni nu acoperă rahatul incompetenței și complicității la umilirea românilor. După astfel de eșecuri, usr-iștii au și tupeul să ceară voturile diasporei pe care fix prin astfel de incompetențe o fac pradă demagogiei partidelor de securiști travestiți în „patrioți”. Next!
75 cititori.
Apreciază:
Apreciază Încarc...
Similare