Ediția a XII-a a Zilei Portului Constanța la Krems a reunit, astăzi, 19 aprilie 2018, 200 de delegați din Croația, Germania, Turcia, Bulgaria, Ungaria, Azerbaidjan, Georgia, Kazahstan, Serbia, Cehia, Slovacia, Belgia și Olanda, reprezentând companii și autorități importante din domeniul transporturilor și logisticii.
Evenimentul, organizat de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (APMC) în parteneriat cu Rhenus Donauhaffen Krems, a devenit unul regional, fiind marcat în fiecare an în agenda celor mai importanți decidenți din industria de transport.
Potrivit APMC, în acest an au fost reprezentate porturi din Austria, Belgia, Germania, Croația, Belgia, Turcia, iar diplomați ai Ambasadei României la Viena și ai Ambasadei Georgiei la Viena au luat parte la eveniment. În premieră, Asociația Trans-Caspian International Transport Route a luat parte la eveniment.
Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al APMC, a evidențiat în deschiderea evenimentului că sunt reprezentate 13 țări, subliniind interesul celor din Orientul Mijlociu pentru această întâlnire. „Cred că Portul Constanța poate fi podul care leagă Europa de Asia, Austria având un rol important în acest context. Trebuie însă să folosim Dunărea la adevăratul său potențial” , a declarat Nicolae Dan Tivilichi.
Despre importanța Dunării a vorbit și Gerhard Gussmagg, directorul portului Krems (Rhenus Donauhaffen Krems), partenerul Portului Constanța în Austria, care a subliniat rolul Portului Constanța pentru portul Krems și clienții acestuia.
Traficul de mărfuri operat între Portul Constanța și porturile austriece a totalizat, în 2017, 654.794 tone, ponderea având-o produsele metalice și îngrășămintele naturale și chimice. Acest trafic are însă toate premisele să crească în contextul în care problemele de navigație pe Dunăre par să se finalizeze, Bulgaria începând dragajul pe sectoarele sale.
Traficul, în creştere cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru 2017
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC) a anunțat, miercuri, că traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime românești, Constanța, Midia și Mangalia, a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru 2017 (când s-au înregistrat 11,57 milioane tone).
Din traficul total înregistrat în primul trimestru al anului 2018, traficul maritim a fost 11 milioane tone (9,35 milioane tone în primul trimestru 2017), iar cel fluvial a reprezentat 2,32 milioane tone (2,22 milioane tone în primul trimestru 2017).
Pentru traficul maritim, creșterea în perioada analizată reprezintă 17,8%, iar pentru cel fluvial 4,7%.
Potrivit APMC, creșteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul produselor petroliere (de la 1,11 milioane tone în primul trimestru 2017, la 1,9 milioane tone în primul trimestru 2018), petrol brut (de la 1,63 milioane tone la 1,87 milioane tone), minereuri și deșeuri neferoase (de la 0,77 milioane tone la 1,15 milioane tone), minereuri de fier, deșeuri de fier (de la 0,68 milioane tone la 0,96 milioane tone), combustibili minerali solizi (de la 0,33 milioane tone la 0,72 milioane tone).
Traficul de cereale, scăzut!
De asemenea, potrivit APMC, a scăzut traficul de cereale în primul trimestru 2018 la 2,87 milioane tone (de la 3,45 milioane tone în primul trimestru 2017), dar aici trebuie să ținem cont de faptul că o parte din producția de cereale a anului trecut se află încă în depozite, în așteptare, urmând să plece la export.
Traficul de containere a totalizat, în primul trimestru al anului 2018, 1.516.398 tone, respectiv 160.910 TEU, comparativ cu primul trimestru 2017 când au fost înregistrate 1.513.392 tone, respectiv 162.316 TEU. Cantitativ, creșterea este de 0,2%, iar în ceea ce privește numărul de TEU-uri, se înregistrează o scădere de 0,8%.
În primul trimestru al anului 2018, au sosit în porturile maritime românești 2.486 nave (+4,63% față de primul trimestru 2017, când au fost 2376), dintre care 955 maritime (+10,15% față de primul trimestru 2017, când au fost 867) și 1.531 fluviale (+1,54% față de primul trimestru 2017, când au fost 1509).
„Subliniem faptul că se păstrează tendința de creștere a numărului de nave maritime de mare capacitate care sosesc în portul Constanța. Astfel, au fost înregistrate: 132 portcontainere (față de 130), 130 vrachiere (față de 117) și 181 tancuri (față de 122)”, mai precizează reprezentanții APMC.
2399 cititori.