Dezbaterea publică privind Legea Vaccinării. Înscrieţi-vă în număr cât mai mare !

Ministerul Sănătăţii organizează joi, 11 mai 2017, ora 10.00 la sediul Institutului Naţional de Sănătate Publică, sala Amfiteatru, str. dr.Leonte, nr. 1-3, sector 5, Bucureşti, şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Lege privind organizarea și finanțarea activității de vaccinare a populației în România.

Dezbaterea este deosebit de importantă deoarece prin acest proiect de lege se încearcă impunerea obligativităţii vaccinării, măsură ce încalcă drepturile şi libertăţile cetăţeneşti.

Potrivit anunţului publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii, numărul de locuri alocate participanţilor la dezbatere este limitat la 180, iar persoanele ce doresc să participe şi să ia cuvântul la dezbatere trebuie să se înscrie la adresele de mail propuneri@ms.ro şi moancea@ms.ro

Termenul limită de trimitere a solicitărilor de înregistrare este MIERCURI 10.05.2017, ora 10.00;

Este deosebit de importantă implicarea şi participarea la această dezbatere publică în condiţiile în care până la acest moment, Ministerul Sănătăţii a refuzat să facă publice:

  • raportările de pe ultimii 10 ani de la medici, părinţi şi aparţinători, privind efectele adverse ale vaccinurilor administrate copiilor.
  • Documentele şi propunerile furnizate de persoanele juridice enumerate la pct. 6.1 din expunerea de motive la proiectul de lege (Ministerul Educației Naționale – Institutul Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile – Institutul Național pentru Ocrotirea Mamei și Copilului “Alfred Rusescu”. – Institutul Național de Boli Infecțioase “Prof. Dr. Matei Balș” – Asociația Medicilor de Familie București – Societatea Română de Microbiologie – Societatea Națională de Medicina Familiei – Colegiul Medicilor din România – Ordinul Asistenților Medicali și Moașelor din România – Casa Națională de Asigurări de Sănătate – Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale – Societatea civilă – asociații de pacienți, asociații de părinți, organizații neguvernamentale)
  • Avizele de la Curtea de Conturi, Consiliul Suprem de Apărare al Ţării;

 

Prezentăm în continuare un model succint de solicitare de participare la această dezbatere publică, pe care desigur că fiecare dintre persoanele interesate îl poate adapta în funcţie de aspectele pe care doreşte să le detalieze în cadrul dezbaterii:

 

Către

Ministerul Sănătăţii

În atenţia

Domnului Ministru al Sănătăţii Florian-Dorel BODOG

Subsemnatul ……………, cu domiciliul în …………, str. …………… nr. ………., sector ……….., legitimat cu C.I. Seria ………….. nr. ……………….., având telefon nr ………………….., în conformitate cu disp. art. 6 pct. 7 din legea nr. 52/2003 solicit ÎNSCRIEREA în calitate de participant la şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Lege privind organizarea și finanțarea activității de vaccinare a populației în România organizată de Ministerul Sănătăţii în data de joi, 11 mai 2017, ora 10.00 la sediul Institutului Naţional de Sănătate Publică, sala Amfiteatru, str. dr.Leonte, nr. 1-3, sector 5, Bucureşti.

În susţinerea poziţiei mele referitoare la proiectul privind legea vaccinării, solicit înscrierea la cuvânt în vederea prezentării recomandărilor pe care doresc să le fac cu referire concretă la proiectul de act normativ în discuţie.

Propunerile mele cu privire la proiectul de lege privind organizarea și finanțarea activității de vaccinare a populației în România publicat pe site-ul Ministerului sănătăţii la data de 11.04.2017 la adresa http://www.ms.ro/2017/04/11/lege-privind-organizarea-si-finantarea-activitatii-de-vaccinare-a-populatiei-in-romania/ sunt următoarele:

PROPUNERI, SUGESTII SAU OPINII CU PRIVIRE LA PROIECTUL DE ACT NORMATIV SUPUS DEZBATERII PUBLICE

Art. 2 pct. 6 se modifică astfel: “Statul român, prin fondurile proprii ale Ministerului Sănătăţii și prin FNUASS, asigură vaccinuri eficace și sigure corespunzătoare standardelor europene în materie de siguranţă a sănătăţii populaţiei.

În propunerea iniţială, standardele erau “internaţionale”, termenul fiind mult prea vag – în condiţiile în care nu există standarde internaţionale unanim acceptate în material siguranţei vaccinurilor.

Această formulare va împiedica pe viitor importarea de vaccinuri ne-conforme standardelor europene, produse sub diferite licenţe din ţări din afara UE, cum a fost cazul vaccinului Hexacima importat în anii trecuţi din Kazahstan, ce a produs numeroase efecte adverse.

După art. 2 pct. 7 din Lege, se adaugă următoarele:

Art. 2 pct. 8 Diagnosticul, tipul de reacţie adversă postvaccinală, tratamentul optim al oricăror reacţii adverse ale vaccinării precum și compensarea oricăror efecte invalidante vor putea fi dispuse şi de către instanţele judecătoreşti, în baza normelor civile privind răspunderea civilă delictuală, în baza unor expertize de specialitate dispuse de către instanţă. În acest sens, producătorul, distribuitorul, medicul şi după caz, persoana care a administrat vaccinul, vor răspunde în solidar prentru efectele adverse produse de vaccin, în măsura în care se va stabili existenţa unei culpe privind procesul de producţie, conţinutul vaccinului, modalitatea de transportare, păstrare şi administrare a vaccinului.

Art. 2 pct. 9 În scopul prevenirii reacţiilor adverse postvaccinale, medicul are obligaţia de a efectua verificări şi teste ale pacientului privind starea de sănătate a acestuia sau cu privire la eventuale intoleranţe la substanţele aflate în componenţa vaccinului, şi de a-l informa pe acesta în situaţia în care constată că există riscuri privind eventuale efecte adverse postvaccinale. În acest sens, se va analiza inclusiv istoricul medical al pacientului, existenţa unor alergii sau intoleranţe la diferite substanţe, iar în situaţia constatării existenţei acestora, atât medicul cât şi pacientul pot refuza administrarea vaccinului. În aceste situaţii, medicul poate propune pacientului forme de imunizare sau tratament alternativ, în acord cu starea de sănătate a pacientului.

Art. 3 pct. 1 lit g se modifică astfel: Reacţie adversă postvaccinală – reacţie nedorită apărută în urma vaccinării şi care se poate datora fie vaccinului fie particularităţilor persoanei vaccinate.

Se elimină pasajul ce prevede că Sunt excluse reacţiile adverse datorate modului de administrare, dozei administrate şi altor condiţii care ţin de actul medical. O reacţie adversă nu este totdeauna un efect advers. Efectele adverse sunt efecte secundare efectului dorit în urma actului medical.”

În realitate, pot apărea reacţii adverse postvaccinale şi în condiţii ce ţin de actul medical, cum ar fi obligaţia medicului de păstrare a vaccinului la temperaturi între 2 şi 8 grade celsius sau de a nu administra anumite tipuri de vaccin persoanelor cu imunitate scăzută datorită unor boli sau intoleranţe, ne-depistate de medic din culpa sa profesională. În situaţia în care o astfel de obligaţie nu este respectată, nu vorbim despre un efect advers de tip secundar, ci chiar de reacţii adverse importante ce se pot produce din culpa medicului.

La art. 3 pct. 1 lit n)Furnizorii de servicii medicale de vaccinare – medicii de familie, medicii pediatrii, medicii specialiști de boli infecțioase, alți medici vaccinator” – se adaugă şi “comisii sau consilii de specialitate cu rol consultativ sau decizional în organizarea şi implementarea activităţilor de vaccinare din România

La art. 4, 7 pct. 2 se elimină termenul “obligatorii”.

La art. 7 pct. 3 se adaugă următorul paragraf: adeverința care atestă contraindicația definitivă la un anumit vaccin sau la toate vaccinurile va putea fi emisă şi de către un medic specialist, la cerere.

La art. 8 pct. 2 lit. b se elimină menţiunea “definitive”.

La art. 8 se adaugă pct. 4 “În toate cazurile, copiilor care nu fac dovada efectuării vaccinărilor obligatorii, nu li se poate interzice accesul la educaţie, învăţământ şi activităţi în colectivitate decât în condiţiile în care se constată de către medicul de colectivitate că aceştia reprezintă un risc real de contagiune pentru colectivul respectiv, şi doar pentru perioada în care există acest risc.”

Considerente: se prezumă faptul că indvizii beneficiază de o stare de sănătate naturală, normală iar măsura izolării sau interdicţiei participării la activităţi colective nu trebuie luată decât pentru perioadele de contagiune, în caz contrar încălcându-se dreptul constituţional la educaţie.

La art. 17 pct. 1 lit. p se adaugă următorul paragraf: “Medicii din maternităţi şi medicii de familie pot refuza administrarea unui vaccin dacă apreciază că există riscul unei reacţii adverse postvaccinale.”

 

Cu stimă,

…………………………….

2020 cititori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.