E de la sine de inteles ca viata incepe in momentul conceptiei si ca dreptul la viata incepe tot in momentul conceptiei. Secularismul, insa, a inventat si promovat mituri privind subiectul, sustinind ca viata nu incepe in momentul conceptiei si, mai ales, ca dreptul la viata nu coincide cu momentul in care viata biologica se formeaza. Ba chiar mai mult, sustine ca dreptul la viata nu incepe nici chiar imediat dupa nastere, ca el nu poate fi pretins de anumite categorii de fiinte umane nou nascute (cum ar fi copiii nascuti infirmi), ori ca nu apartine fiintei umane decit de la o anumita virsta in sus. Intelectualii secularisti mai radicali de seama lui Peter Singer si John Savulescu pretind ca dreptul la viata nu poate fi pretins decit de la 2 ani in sus. Astfel de pozitii, si altele la fel de radicale care zguduiesc constiinta, pun oamenii intregi la minte pe ginduri si ii fac sa se intrebe: „oare oamenii care gindesc asa nu se tem de Dumnezeu? Nu se tem ca vor da socoteala odata pentru ideile antiumane pe care le propaga”?
Ne indreptam spre infanticid
Am ajuns la punctul in care incepe sa se vorbeasca mai putin despre avort in sensul lui clasic, si mai mult despre infanticid. Avortul se transforma in infanticid, adica in notiunea ca copiii nou nascuti pot fi exterminati dupa voie. La inceput, dezbaterea privind avortul, in voga cu mai bine de 100 de ani in urma, avea de a face cu avortarea fatului pentru a salva viata mamei. Dupa aceea s-a propus justificarea avortului pentru alte motive, cum ar fi violul, situatia economica dificila a familiei ori a mamei, deformatiile ori bolile incurabile ale fatului (sindroma down), minorele ramase insarcinate, faptul ca sarcina le impiedeca pe tinere sa-si faca studiile universitare, femeile care din pricina sarcinii sunt impiedecate sa-si urmareasca cariera, si alte motive ca acestea. Punctul esential este ca lista justificarilor avortului a crescut de-a lungul anilor, si in mod special in ultimii ani, ajugind ca astazi dreptul la avort sa fie interpretat ca un drept in sine care poate fi exercitat oricind, in oricare stadiu al fatului, si cu sau fara motiv. Adica, nu mai e neceasar sa justificam crima avortului asa cum generatiile dinaintea noastra au incercat sa o faca.
Generatia noastra a trecut dincolo de bariera ratiunii si a constiintei privind avortul. Astazi, spre deosebire de ieri, nu mai e necesara o justificatie pentru a avorta. Gindirea care domina actual afirma „sunt insarcinata, e trupul meu si fac ce vreau cu el.”
Dar deja am inceput sa trecem si peste aceasta faza in uciderea constienta a fiintelor umane. Infanticidul e uciderea fiintelor umane nascute. Conform unui sondaj recent de opine din SUA pina la 10% dintre americani agreeaza cu infanticidul. Iar cei care se opun, sunt luati in ris. Un exemplu recent e o initiativa legislativa in Colorado care declara avortul dupa 22 de saptamini de sarcina omor:https://www.newsweek.com/new-initiatives-colorado-could-make-performing-abortions-past-22-weeks-par-second-degree-murder-1451724
Apar si exceptiile
Din fericire, din cind in cind printre noi se ivesc barbati si femei, in special tineri, care vin cu idei noi, desemnate sa dovedeasca la nivel stiintific cind incepe viata. Un astfel de tinar e Steven Jacobs, crestin practicant, fost student doctorand la University of Chicago. Si-a pus in minte sa-si scrie teza de doctorat pe ideea: cind incepe viata? In acest scop a soliciat parerile a sute de oameni de stiinta din Statele Unite, biologi, eticisti, filosofi si alte persoane educate. Rezultatul investigatiilor lui e uimitor: majoritatea covirsitoare a oamenilor de stiinta din Statele Unite sunt de acord ca viata incepe in momentul conceptiei.
Dar pentru a ajunge la aceasta concluzie, Jacobs a facut eforturi uriase, vreme de multi ani, a fost etichetat nazist, ingust la minte, bigot, sexist, anti-avort, crestin fanatic, a fost amenintat ca nu va trece examenul de doctorat, a fost denigrat in cercurile universitare, cereri pentru angajare la locul de munca i-au fost respinse, etc. A suferit un mini-calvar, a trecut prin situatii nemaipomenit de ostile, dar a persistat. In final, insa, persistenta lui a dovedit americanilor ca majoritatea covirsitoare a oamenilor de stiinta americani cred ca viata incepe in momentul conceptiei. Atunci de ce ucidem copiii nenascuti?
Recent, Jacobs a publicat o scurta marturie a momentelor dificile prin care a trecut. Oferim o traducere partiala a marturiei lui. Traducerea a fost facuta de Parintele Emil Ember (AFR Baia Mare). Ii multumim.
Inceputul
Un cercetator de la Universitatea din Chicago dovedeste ca viata incepe in momentul conceptiei. Munca lui a durat cinci ani si l-a costat cariera. Steven Jacobs descria o parte din viata sa academica drept „agonie”. Cercetatorul doctorand de la Universitatea din Chicago si-a petrecut ultimii cinci ani intr-o lupta acerba pentru a strange si publica studiile referitoare la dezbaterea privind avortul in America. In acest timp, el a fost ridiculizat si batjocorit, acuzat ca submineaza studiul academic, ca transforma stiinta in politica, ba mai mult a fost comparat cu nazistii. Intr-un cuvant, el a fost catalogat ca un profesionist radical, care nu merita titlul de doctor.
Toate acestea s-au intamplat pentru ca Jacobs a intrebat mii de oameni de stiinta cand incepe viata, prin intrebari pe care unii le considerau capcane sau „oribil de manipulative”. Rezultatele muncii lui Jacobs reveleaza in cele din urma uimitorul fapt ca lumea academica americana in domeniul biologiei, majoritatea profesorilor agreeaza pozitia provita vizavi de faptul ca viata umana incepe in momentul conceptiei. Adunarea datelor, argumentarea informatiilor obtinute si publicarea lor a produs un cutremur in jur.
Ziarul nostru, The College Fix, a fost in legatura cu Jacobs din martie. Dar cercetatorul nu a vrut sa isi prezinte situatia oficial in media, inainte de sustinerea tezei, pentru ca se temea de repercursiuni profesionale. S-a ajuns pana acolo incat un profesor i-a cerut lui Jacobs sa nu intre in contact cu publicatia noastra, date fiind articolele pe care le-am scris despre dezbaterea privind avortul in campusurile universitare. Profesorul se temea ca orice aluzie la munca lui Jacobs in publicatia noastra va fi folosita de promotorii pro-viata.
Jacobs a cerut ca profesorii implicati in aceasta poveste sa ramana anonimi pentru a nu fi afectati profesional. In lunga documentatie furnizata de Jacobs, precum si intr-un interviu telefonic, cercetatorul a detaliat parcursul sau spre studiul avortului. La absolvirea Universitatii din Chicago, Jacobs a spus ca voia sa scrie o lucrare despre dezbaterea privind avortul in America, iar profesorul coordonator i-a interzis sa scrie despre acest subiect.
Cind incepe viata umana?
„Cand discutam cu coordonatorul sau cu alti studenti din programul meu de doctorat, auzeam voci diferite care imi spuneau acelasi lucru: nu este recomandabil sa cercetezi subiectul avortului”, spunea el, adaugand ca „aceasta mai ales pentru cine eram: un barbat de rasa alba, crestin”. Jacobs a cedat, renuntand la subiect, pana in 2014. Intre timp, a facut Dreptul si apoi s-a intors la Universitatea din Chicago. Acolo, calauzit de un „cugetator fara teama„, a inceput sa lucreze la un studiu pentru biologii cercetatori, care sa le adune opiniile privind subiectul fierbinte al avortului: cand incepe viata fiintei umane.
Aceasta intrebare este o dogma centrala a dezbaterii privind avortul. Sustinatorii provita sustin ca viata incepe in momentul conceperii, iar promotorii avortului in general insista fie ca viata umana incepe la nastere sau ca nu se stie cand sau ca intrebarea este nerelevanta. Pentru a-si sprijini teza, Jacobs a realizat o cercetare pilot pe aceasta intrebare. El a intrebat 2 899 de adulti americani, descoperind ca marea majoritate considera ca intrebarea „Cand incepe viata omului?” este importanta pentru dezbaterea privind avortul. Studiul a scos la iveala ca marea majoritate a respondentilor, incluzand si o mare parte a sustinatorilor avortului „i-au ales pe biologi ca grupul cel mai calificat pentru a determina cand incepe viata umana”.
Jacobs a inceput chestionarea biologilor din institutiile americane, dar imediat au inceput si problemele. Intrebarile chestionarului erau orientate in mod specific sa interpeleze credinta respondentilor despre cand incepe viata. O intrebare deschisa cerea respondentilor sa raspunda „din perspectiva biologiei” la intrebarea „Cand incepe viata umana?”
Intrebarile abordeaza premisele si presupunerile stiintei biologice mai degraba decat orice ideologie politica. Iar reactia la acest studiu a fost in continuu negativa. Un respondent la ancheta lui Jacobs „l-a acuzat de intentii abjecte si l-a amenintat ca ii va sabota lucrarea spunandu-le celorlalti colegi biologi sa nu participe la studiul lui”. Acel profesor l-a raportat la comitetul de etica al scolii. Consilierul lui Jacobs l-a sfatuit sa intrerupa colectarea datelor, pentru a putea sa-l apere in fata comitetului de etica, dupa care cercetarea lui va fi lasata sa continue. „Insa, spune Jacobs, dupa ce mi-am reluat studiul, in septembrie 2016, cercetarile mele au fost intrerupte dupa o saptamana”. Pana si coordonatorul lui Jacobs a fost asediat de acuzatii ca „nu ar avea integritate dind unda verde unui asemenea studiu”.
„Mi s-a spus ca studiul meu parea realizat de nazisti, mi s-a spus ca studiul meu va accelera extinctia rasei umane; mi s-a spus ca ar trebui sa ma simt rusinat ca am distrus reputatia Universitatii din Chicago”, a spus Jacobs. El a oferit publicatiei noastre un numar uluitor de raspunsuri din partea respondentilor din sondaj. Aceste e-mailuri variaza de la afirmativ la imaterial la agresiv injurios.
„Un chestionar foarte slab proiectat. Ma indoiesc ca ANUMITE concluzii serioase pot fi trase din aceasta cercetare „, se spune intr-un raspuns. Avortul a fost legal de peste 40 de ani. Este timpul ca toate convingerile religioase sa treaca peste asta „, a spus un altul. „Avortul este dreptul femeii; statul nu are nici un rol in decizia de a renunta, din orice motiv (medical, cultural, economic) „, citim intr-un al treilea e-mail.
„Avortul nu are legatura cu biologia. Nu folositi acest sondaj pentru a spune „Uite, chiar biologii sunt provita” pentru ca nu este deloc ceea ce inseamna raspunsurile mele „, a spus un alt respondent.
Altii vorbesc in echivoc cu privire la relevanta intrebarilor. „Biologia se ocupa de fapte. Cand o viata, cu valoare, incepe sau se termina, este cel mai bine sa decida filosofii si eticienii „, a spus un respondent.
Un altul a scris: „Ca om de stiinta, sunt de acord ca viata incepe la fertilizare. Dar, in calitate de cetatean al acestei democratii, sustin dreptul femeii de a alege. Din aceasta perspectiva, adopt opinia ca viata incepe la prima bataie a inimii. ” Jacobs a spus publicatiei noastre ca el crede ca raspunsul negativ covarsitor al cercetarii sale a afectat pozitia sa in mediul academic, poate iremediabil.
„Am ajuns sa cred ca despre asta s-a vorbit mult”, a spus el. „Mi s-a spus regulat ca nu pot obtine un loc de munca in mediul academic. Mi s-a spus clar nici sa nu incerc. Mi s-a spus ca poate ma angajeaza o scoala crestina”.
Cu exceptia „unui singur e-mail pe care l-am trimis la un laborator pentru asistenta de cercetare, nici macar nu am cautat sa fac cariera in mediul academic”, a continuat Jacobs. „Stiam ce se va intampla inainte de a se intampla. Mi-am spus ca o sa fac asta de dragul cercetarii, nu de dragul carierei mele”.
Datorita reactiilor negative in desfasurare la intrebarile sale, lui Jacobs i s-a spus sa opreasca orice cercetare ulterioara a datelor inainte de a-si apara propunerea de disertatie in fata unei comisii. Dupa un an de pregatire, a facut-o cu succes. Dar cand a apelat la consilierul sau pentru a reporni studiul, a fost socat sa afle ca coordonatorul si-a schimbat parerea cu privire la angajament. Acest consilier var renunta in cele din urma sa supervizeze lucrarea lui Jacobs. In cele din urma, dupa numeroase respingeri, Jacobs a gasit un profesor dispus sa serveasca drept cercetator principal pentru cercetarea sa. El a continuat sa se confrunte cu respingere neincetata din partea comunitatii academice. La un moment dat a existat ingrijorarea ca comitetul de etica „nu numai ca va opri definitiv colectarea datelor, ci si ca ar putea invalida toate datele pe care le-am colectat”, facand inutila cercetarea.
In cele din urma, disertatia a fost aprobata, iar Jacobs a primit o diploma de doctorat. In ciuda necazurilor din timpul cercetarilor sale, Jacobs si-a exprimat recunostinta atat pentru universitatea sa, cat si pentru colegii sai de acolo. Cercetarile lui Jacob au aratat ca, indiferent de politica lor, majoritatea profesorilor de biologie sustin ideea ca viata umana incepe in momentul fertilizarii. Aproximativ 90% dintre respondenti au raspuns afirmativ. La intrebarea ca „fertilizarea marcheaza inceputul vietii omului”, in total trei sferturi dintre respondenti au spus da.
Aceste raspunsuri au aruncat o lumina valoroasa asupra unei probleme controversate si critice a dezbaterii avortului. De-a lungul anilor, expertii si avocatii promotori ai avortului au sustinut ca intrebarea este, de fapt, una necunoscuta. Jacobs si-a exprimat dorinta ca dezbaterea despre avort sa se indeparteze de intrebarea „Cand incepe viata?” spre „Este bine sa ucizi oamenii nenascuti?”
„Viata omului incepe prin fertilizare. Un avort este uciderea intentionata a unui om si, prin urmare, ar trebui sa fie recunoscuta drept o crima „, a declarat Jacobs la publicatia noastra prin telefon. El foloseste cuvantul „crima” si spune ca intrebarea centrala despre avort este: „Cand sunt omorurile justificabile?” Jacobs a spus ca dezbaterea asupra avortului ar trebui sa fie recladita in jurul chestiunii de drepturi, iar in acest sens, spera ca cercetarile lui vor ajuta la clarificarea si avansarea ei.
ARTICOLUL 16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului afirma: „Cu incepere de la implinirea virstei legale, barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. … Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului„. Familia romana isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace, si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
JOIN US ON FACEBOOK / URMARITI-NE SI PE FACEBOOK!
Publicam comentariile noastre de joi si pe Facebook. Va rugam sa ne urmariti si sa deveniti prietenii nostri pe Facebook:
https://ro-ro.facebook.com/Alianta.Familiilor/VRETI SA FITI INFORMATI?
Buletinul informativ AFR apare in fiecare Marti si e dedicat mai mult stirilor de ultima ora, iar publicatia AFR online apare in fiecare Joi si e dedicata mai mult comentariilor si opiniilor. Cei care doriti sa primiti saptaminal stiri si comentarii la zi privind valorile si evenimentele legislative, politice si sociale care va afecteaza familiile si valorile, atit la nivel national cit si la nivel unional si international, sunteti invitati sa va abonati la buletinul informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele si adresa electronica pe pagina home a sitului nostru electronic www.alianta-familiilor.ro.
FACETI-NE CUNOSCUTI!
Faceti-ne cunoscuti familiilor si prietenilor d-tra. Dati mai departe mesajele noastre si incurajati-i sa se aboneze. Va multumim.
ANUNTURI
Cei care doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR privind evenimente legate de familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la office@alianta-familiilor.ro.
Alianta Familiilor din Romania
4341 cititori.