Imediat după lovitura de stat din 1989, o dată cu deschiderea necontrolată a granițelor către statele și investitorii mai mult sau mai puțin onești, România a fost ruinată economic, în timp ce poporul român înrobit în funcție de interesele puterii oculte.
Influența asupra maselor, a fost și este o altă practică prin care anumite state se impun controlând populația în diferite regiuni ale țării și aici vă pot da două exemple evidente, cel al maghiarimii controlată de Guvernul din Budapesta, respectiv comunitatea turco-tătară strivită între interesele meschine a Guvernului de la Ankara și generozitatea Guvernelor statelor lumii arabe.
În perioada postdecembristă, state precum: Iran, Egipt, Quatar și Arabia Saudită au investit masiv în comunitatea și edificiile religioase abandonate de Imperiul Otoman, în specializarea musulmanilor români în Universități de Teologie Islamică și invitații gratuite la Pelerinajul de la Mecca, cât și în ajutoare constând în îmbrăcăminte și alimente cu ocazia sărbătorilor religioase…
Paradoxal, generozitatea arabilor n-a rămas nesancționată.., cuprinși de invidie și însetați de controlul absolut asupra comunității musulmane din România, Guvernului de la Ankara pretextând „islamul radical” a trecut la ofensivă directă și indirectă, cu scopul vădit de a anihila „concurența” arabă. Însă lucrurile au degenerat la jumătatea anului 2005 când, Arabia Saudită care a finanțat integral noul sediu al Cultului Musulman din str. Bogdan Vodă nr. 75 – Constanța, cu suma de 230.000 de dolari (din care, cu 130.000 a fost cumpărat imobilul, restul fiind cheltuiți cu devizele lucrărilor de renovare și modernizare), a avut parte de o primă dezamăgire din partea Guvernului pervers de la Ankara.
Cum în acea perioadă corupția din România atinsese cel mai înalt nivel, Guvernul de la Ankara premeditase totul așteptând momentul oportun pentru a-și impune propriul candidat (școlit la Liceul Teologic Edirne și Facultatea de Teologie Islamică „19 Mai” din Samsun), la șefia musulmanilor români, după ce în prealabil reușise să obțină controlul financiar asupra liderilor comunității turco-tătare și Sinodului Muftiatului din România, dar și a Clerului care, în baza unui protocol primesc 100 de dolari în plus la salariu, din parte Guvernului Turciei.
Totodată, pentru prima dată în istoria musulmanilor, a fost modificată structura Consiliului Sinodal al Cultului Musulman din România prin presiuni exercitate asupra liderului religios de la acea vreme, astfel Guvernul de la Ankara a reușit să-și infiltreze 9 membri în Sinodul Muftiatului, 4 din partea comunități turce, 4 din partea tătărimi și pe reprezentantul Seminarului Ataturk din Medgidia.
În acest context, s-a reușit să se modifice Statutul Cultului Musulman din România, corespunzător cerințelor candidatului impus de Guvernul de la Ankara. În acest sens, a fost de ajuns 2 semnături pentru ca Statutul unui Cult Religios recunoscut de România, să fie modificat printr-un act adițional.
Așa cum ați putut constata, actul adițional a fost asumat însuși de viitorul muftiu Iusuf Murat în calitate de Consilier de Cult și de Consilierul Juridic Zevri Saber.., din document lipsind semnătura dl. Bagîș Șanghirai – muftiului aflat în funcție la acea dată.
Astfel, la alegerile din 15 septembrie 2005, Guvernul de la Ankara a reușit să-și impună propriul candidat la șefia musulmanilor români, funcție care a fost validată prin Decretul nr. 959/05.10.2005 de către Președintele Traian Băsescu pe care îl acuz public pentru neglijență în a valida un individ care nu deține studii recunoscute și echivalate de statul român.
În 2006, după cumpărarea și finalizarea lucrărilor la noul sediu, exclusiv cu banii saudiților, tânărul muftiu coordonat Ankara și-a onorat promisiunea răsplătind votanții laici din uniunile turco-tătare, închiriindu-le la preț simbolic câte un etaj al imobilului, timp în care Muftiatul și-a continuat activitatea în vechiul imobil situat în bd. Tomis nr. 42 din Constanța.
În egală măsură, același Guvern prin muftiul impus în condițiile prezentate mai sus și-a continuat represiunile asupra comunității arabe reprezentați de dl. Fariz (Președintele Ligii Islamice din România), care colaborase excelent cu muftii anteriori și în mod special cu fostul muftiu Bagîș Șanghirai, motiv pentru care a fost pedepsit prin excludere din rândul Clerului Musulman, urmând ca și alți imami incoruptibili să aibă aceiași soartă.
Văzând cum lucrurile scapă de sub control și auzind probabil de chiriașii din noul sediu al Muftiatului, o comisie a investitorilor saudiți au făcut o vizită inopinată la noul sediu. Întâmplarea a făcut ca tocmai în acea noapte unul dintre liderii chiriași să-și serbeze ziua onomastică.
Surprinși în plin dezmăț, petrecăreții ospitalieri nevoie mare și-au poftit musafirii la masă, omițând probabil sticlele de alcool și fripturile din carne de porc garnisite care îmbelșugau mesele.., însă așa cum era de așteptat, au fost refuzați de comisia saudită rămasă șocată de cele văzute. Abia a doua zi după amiază după îndelungi insistențe, muftiul și-a făcut timp să primească delegația, întrunire care s-a finalizat cu o mare dezamăgire din partea saudiților escrocați de cei 230.000 de dolari și investițiile comune a lumii arabe, cu care au fost construite 23 de Minarete, 18 Moschei și 11 Moschei renovate în România.
În timp ce investițiile lumii arabe s-au derulat corect, prin bancă, imediat după instalarea muftiului impus, Guvernul de la Ankara prin TIKA din România, a început să „spele” milioane de euro în cazul celor 57 de Moschei din România care au beneficiat de sisteme electrice de încălzire prin pardoseală, de ultimă generație. Revenind la represiunile asupra statelor lumii arabe, acestea au continuat prin graiul fostului Ambasador Ahmet Ockun care a acuzat statele lumii arabe ca fiind generatoare de extremiști islamici.., ca mai apoi prin demersurile muftiul impus, pentru a îndepărtarea musulmanii care și-au absolvit studiile Teologice în Universitățile din lumea arabă. Tiparul Guvernului corupt patronat de Erdogan a atins apogeul o dată cu instalarea muftiului impus, moment în care a obținut influența absolută asupra musulmanilor români.., însă, de loc de neglijat este rolul jucat de liderii Uniunilor turco-tătare care, în interes personal și de grup și-au trădat comunitatea fără să ezite.
Privind în ograda Uniunii Democrate Turcă din România, vom observa că reprezentatul comunității în relațiile cu statul – Iusein Ibram, în ultimii 4 ani a muncit 13 minute și 59 de secunde în Plenul Parlamentului, în timp ce președintele Osman Fedbi și bișnițari din staff-ul acestuia, se lăfăie în palate de sute de mii de euro, folosind până și mașinile instituției ca pe un bun personal.., timp în care sediile din teritoriu zac în paragină.
Situația este și mai gravă în cazul Uniunii Democrate a Tătarilor Turco Musulmani din România patronat de presupusul lider cu statut penal Gelil Eserghep, acesta a beneficiat și beneficiază de susținerea necondiționată a Guvernului de la Ankara, prin încălcarea flagrantă a legislației și deciziile definitive pronunțate de instanțele românești), cu atât mai mult, presupusul lider cât și staff-ul acestuia au fost radiați din Grefa Asociațiilor și Fundațiilor din România. Lupta pentru șefie dintre Amet Varol și Eserghep Gelil, a privat cca 30.000 membri aparținând comunității tătare din România de drepturile garantate de atr.6 și art. 62(2) din Constituție, de bugetul acordat de statul român și dreptul constituțional de a fii reprezentați în relațiile cu statul, ca în cele din urmă să-și spele „rufele în familie” prin infiltrarea lui Amet Varol și Amet Aledin în funcții de Secretar de Stat, după ce acesta din urmă prin încălcarea flagrantă a normelor în materie, a reușit să deturneze 1 mil. euro, bugetând ilegal UDTTMR, în 2006.
Deși de fapt și de drept UDTTR are liderul și staff-ul scoși în afara legii și se află pe punctul de Dizolvare ca entitate juridică, presupusul lider Eserghep Gelil continuă nestingherit să uzeze de sigla tătărimii în formă organizată, chiar sub privirile indolente a autorităților constănțene care s-au pronunțat în această speță.
În aceste condiții, nelegiuitul Eserghep Gelil organizează manifestări culturale și tradiționale chiar și în locațiile Prefecturii Constanța, prin deturnarea bugetelor locale cum ar fii cel al loc. Valu lui Traian și finanțări din partea Organizațiilor Guvernamentale din Turcia.
Toate aceste imixtiuni nu ar fii avut loc dacă Guvernul de la Ankara nu și-ar fii impus propriul candidat (etnic tătar), al 2-lea lider al grupării mafiei tătărești patronat de penalul Eserghep Gelil, care reușește să se impună în fața tot ce presupune autorități din Turcia, nevoite să-i recunoască „legitimitatea” de lider al tătărimii din România.
La începutul acestei istorisiri, făceam referire la Iusuf Murat școlit și impus de Turcia, acest individ contestat vehement de Clerul Musulman.., ocupă funcția de muftiu al româniei în baza studiilor și doctoratului în Teologie Ortodoxă, acesta fiind absolvent al Universității „Valahia” din Târgoviște și doctor în Drept Canonic licențiat în cadrul Universității „Ovidius” din Constanța.
În perioada mandatelor, Iusuf Murat a abandonat peste 30 de cimitire și lăsat în paragină zeci de Moschei din subordine, unele fiind transformate în cocină de porci, în condițiile în care muftiul avea obligația morală și profesional să le întrețină potrivi Regulamentului de Organizare și Funcționare.
În 12 ani de mandat în fruntea comunității musulmane, Iusuf Murat n-a fost capabil să dea în folosință noul cimitir musulman de 3,5 ha din zona „Crețoiu”- Constanța, pentru care Muftiatul deține acte de proprietate, însă preferă să-l arendeze ca teren agricol.
Deși în religia musulmană nu se permite deshumarea, neexistând noțiunea de „loc de veci”, grație lui Iusuf Murat, în Cimitirul Musulman „Intim” din Constanța au fost profanate mii de morminte.., resturile lumești a celor trecuți în neființă fiind aruncate într-o groapă comună, printre resturi menajere, astfel, fiecare mormânt eliberat a fost valorificat pentru 2000 lei. Urmare a reportajului transmis de Redacția Ziarului „Rezistența” atașat în link-ul anterior, Iusuf Murat a luat măsuri urgente betonând groapa comună lăsând în eternitate mii de rămășițe umane printre gunoaie. Față de cele de mai sus, orice stat i-ar fii retras diploma de studii, însă Guvernul de la Ankara preferă să-i acorde credibilitate sprijin necondiționat unui plagiator dovedit, dar și sprijin financiar (bani negrii predați la valiză), despre care am sesizat autoritățile constănțene, care au aruncat „mâța în ograda” Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța. Cum era de așteptat, sesizați fiind Secretariatul de Stat pentru Culte, nici această instituție n-a vrut să ia nici o măsură, cu toate semnează pentru aprobarea bugetului Cultului Musulman, în acest sens mi-au răspuns evaziv și total dezinteresați prin adresa C-1337/201. Mergând mai departe, la data de 21.07.2017 am cumulat actele și faptele penale a lui Iusuf Murat și am sesizat din nou autoritățile Constănțene, însă de peste o lună de când mă interesez telefonic rugându-i să-mi înregistreze plângerea, Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța refuză sistematică să-și îndeplinească atribuțiile legale.
Mă rezum la a spune că guvernul de la Ankara a reușit să facă stat în stat pe teritoriul României cu intenția vădită de a politiza comunitatea turco-tătară și a șterge definitiv amprenta Imperiului Otoman de pe meleagurile dobrogene și să-și impună noua politică a dictatorului Recep Tayyp Erdogan.
Ali IBRAIM
Nota redacţiei: conducerea comunităţii turco-tătare din Dobrogea este zguduită, de ani buni, de puternice acuzaţii de corupţie şi suspiciuni grave de colaborare cu politici şi guverne străine de direcţia, siguranţa şi interesele României. În mijlocul unor puternice tensiuni interne provocate atât de problema imigranţilor din state declarate focare de terorism pe teritoriul naţional cât şi de de intenţia guvernului de la Ankara şi a muftiului Iusuf Murat de a construi o supermoschee la Bucureşti, DinPort.ro publică o serie de nemulţumiri ale acelor musulmani care contestă moralitatea şi capacitatea liderilor musulmani din ţară de a gestiona problemele minorităţii amintite. Responsabilitatea asupra opiniilor şi articolelor postate pe site revine STRICT autorilor.
5847 cititori.